Wie zit er nou achter ThisLine en waarom zijn we er mee gestart? Wat is de gedachte, wat is de achtergrond en welk idee zit er achter het opzetten van een merk voor hulpverleners?
Het idee om een merk te beginnen voor en door hulpverleners kwam natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen, het idee begon te leven rond de zomer van 2018. Als ondernemer ben je altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen en leuke ideeën. Bij mij is er altijd al de wens geweest om iets op te starten waar écht mijn passie ligt, het ondernemen was natuurlijk heel erg leuk, maar daar kon ik niet mijn volledige passie en ideeën in kwijt. Destijds bouwde ik websites voor MKB en eenmanszaken, van timmermannen tot grotere winkels. Altijd bouwen aan de ideeën en bedrijven van anderen, heel erg leuk, maar zo leuk als de vrijwillige Brandweer vond ik het niet…

Ik ben in 2015 bij de vrijwillige Brandweer gegaan waar ik op dit moment manschap A en redvoertuig bedienaar ben, een super leuke ”hobby’ waar ik al mijn energie in kwijt kan en heel veel plezier beleef aan de oefeningen en uitrukken. Iedere keer als ik op mijn kantoor terug kwam van een uitruk dacht ik: hopelijk gaat de pieper zo weer, kan ik lekker op pad! Die gedachte begon steeds sterker te worden en eind 2018 heb ik dan ook besloten om te stoppen met mijn reclame bedrijf en full-time aan de slag te gaan bij de Brandweer. Op de meldkamer kwam een vacature vrij voor centralist, wat – zeker achter – perfect bij mij past en waar ik net zoveel plezier aan beleef als de vrijwillige brandweer. Van je passie je werk maken noemen ze dat toch? Dit was de 2de keer in mijn 22 jarige leven dat ik die switch mocht maken. Van hobby, naar werk.
Dan zijn we nog steeds niet waar ik wil zijn, waarom ThisLine? In de tijd dat ik nog aan het ondernemen was is het idee om een (kleding) merk te beginnen voor hulpverleners ontstaan, niet zo concreet als het nu is natuurlijk, maar het idee was toen om datgene waar ik (en mijn collega’s) zo trots op zijn uit te dragen, maar ondanks dat we er erg trots op zijn hoeven maar weinig collega’s er mee te koop te lopen wat ze precies doen. Ieder kleding merk heeft zijn eigen identiteit en doelgroep, bepaalde mensen associëren zich graag met bepaalde merken, dat is altijd al zo. Persoonlijk heb ik niet zoveel met het dragen van merken, maar vind ik het wel heel gaaf om iets te dragen wat iets voor mij betekenend. Zo draag ik graag kleding met ons eigen korps logo en kleding die bijvoorbeeld geruild is met collega’s uit het buitenland. Je kan begrijpen, dat die kleding in heel veel gevallen niet geschikt is om te dragen, opvallende logo’s, grote teksten en trotse spreuken en patches. Nog steeds heel tof, maar niet om iedere dag (en naar je werk) te dragen 😉
ThisLine is een oplossing voor bovenstaande, uitdragen waar we allemaal zo trots op zijn, uitdragen dat je de ‘thin line’ verdedigd, of je nou bij de Brandweer, Politie, Ambulance, beveiliging, defensie, EHBO of het rode kruis zit, je staat echt ergens voor. Iets wat groter is dan alleen jezelf, iets wat je graag uitdraagt. Dat is van waaruit ThisLine is ontstaan. Met trots uitdragen waar je voor staat en waar je bij hoort, zonder op te vallen. Zonder poespas.
Gaandeweg groeien we steeds meer naar onze doelgroep toe en daarin merken we dat er veel onderwerpen zijn die meer aandacht verdienen en de groep collega’s die er net zo over denkt als waarom ik ThisLine heb opgezet echt heel groot, hecht en enthousiast is!
Mocht je vragen hebben, reageer gerust hieronder. Ik leg je graag e.a. uit mailen kan naar martijn@thisline.nl.
Gr Martijn